Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2011

Τέλος ο Σιδηρόδρομος για το Ν. Σερρών;

Αθ. Μασλαρινός, Περιφερειακός Σύμβουλος
Η Ελλάδα βρίσκεται αντιμέτωπη με την παντελή έλλειψη ή την πλήρη γήρανση του σιδηροδρομικού δικτύου, χωρίς παράλληλα να υπάρχουν οι επαρκείς δημόσιες επενδύσεις στον τομέα της συντήρησης των υποδομών.


Μια σημαντική μερίδα του δικτύου υποβαθμίζεται συνεχώς και η αρχή του εκφυλισμού φαίνεται από το γεγονός ότι τα τρένα έχουν ήδη αναγκαστεί, είτε να επιβραδύνουν την κυκλοφορία τους, είτε να αναστείλουν κατά εκατοντάδες δρομολόγια δευτερευόντων προορισμών, κατά τη γνώμη των ειδικών των Ελληνικών Σιδηροδρόμων. Αυτή η εκτροπή οδηγεί στην καταστροφή του σιδηροδρομικού δικτύου και στην υποβάθμιση της επαρχίας. Οδηγεί σε τεράστια οικονομικά βάρη τον πολίτη.Επιπλέον, η διαίρεση σε επιμέρους δραστηριότητες ενισχύει αυτά τα προβλήματα, σε βάρος της δημόσιας εταιρείας ενώ μέσα σε αυτές τις συνθήκες είναι αδύνατον να εξασφαλιστεί η ασφάλεια και η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. 
Ο Νομός Σερρών έχει υποστεί πολλαπλά χτυπήματα τα τελευταία χρόνια από την συρρίκνωση του αγροτικού εισοδήματος, τον περιορισμό των δαπανών και την αύξηση της φορολογίας. Η κοινωνία μας μαστίζεται από την υψηλότερη ανεργία πανελλαδικά, τη μεγάλη μείωση της οικονομικής δραστηριότητας αλλά κυρίως από την έλλειψη προοπτικής.
Σε αυτό το περιβάλλον η κατάργηση της σιδηροδρομικής σύνδεσης με την υπόλοιπη Ελλάδα εντείνει την απομόνωση της περιοχής μας και υπονομεύει την προοπτική της βιώσιμης κινητικότητας για τους πολίτες και τους επισκέπτες. Πλήττει κυρίως τους μη προνομιούχους που στερούνται έτσι τη δυνατότητα οικονομικής μετακίνησης, τη δυνατότητα να επιλέξουν το τρένο για να πηγαινοέρχονται στο νομό Σερρών. Μα κυρίως πλήττει την ανάπτυξη , για την οποία ξεκίνησε η Εγνατία οδός και ξανακατασκευάστηκε η  Εθνική οδός, οι οποίες μονοπωλούν τις μεταφορές στη χώρα.
Όλα αυτά είναι σε αντίθεση με την εξέλιξη των σιδηροδρομικών μεταφορών, -με επιπλέον δρομολόγια και νέες συνδέσεις- ώστε η ανάπτυξη να μην είναι κενό γράμμα στα όσα διατυμπανίζουν οι υπουργοί και εντολοδόχοι της σημερινής κυβέρνησης για μια περιοχή της Μακεδονίας που το έχει απόλυτη ανάγκη. Για τις προηγούμενες κυβερνήσεις Καραμανλή , οι μεταφορές έγιναν προτεραιότητα, έγιναν μοχλός εκκίνησης για να  πάει η Περιφέρεια μπροστά συμπεριλαμβάνοντας στις στρατηγικές  ανάπτυξης και το τρένο, βασικό μέσο μεταφοράς αγαθών και ανθρώπων, όπως σε όλες τις προηγμένες χώρες του κόσμου.
Είναι ντροπή να μην περνά πια το «ιντερσίτι» από τις Σέρρες. Είναι  ντροπή να περνούν δυο δρομολόγια των απλών τρένων από και προς Θεσσαλονίκη, με τα μύρια όσα προβλήματα και καθυστερήσεις.
 Το τρένο είναι ένα μέσο μεταφοράς προσιτό, άνετο και φιλικό στο περιβάλλον που προσφέρει πολλά στην ποιότητα ζωής και την οικονομική ανάπτυξη μιας περιοχής και ζητούμε την βελτίωση και επέκταση της σύνδεσης των Σερρών επειδή:
-Το τρένο είναι δικαίωμα και όχι πολυτέλεια
-Η Ελλάδα δεν τελειώνει στην Θεσσαλονίκη
ΑΜΕΣΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ
Εάν δεν γίνει τίποτα, εάν δεν αντιδράσουμε άμεσα και δυναμικά, το μελανότερο σενάριο λέει πως το 60% του ακυρωμένου δικτύου δεν θα λειτουργήσει μέχρι το 2025, αφήνοντας «νεκρές» και μερικές μεγάλες γραμμές. Όταν στην Ευρώπη οι πολίτες φτάνουν σιδηροδρομικώς ως την τελευταία κωμόπολη! Αλλά πώς να γίνει αυτό όταν…
Το 2010 είναι ένα τρομερό έτος από την άποψη θέσεων εργασίας και δεκάδες εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους έχουν διαγραφεί! Το 2011, η διαχείριση αναμένει να έχει κι άλλες περικοπές θέσεων εργασίας. Αυτό είναι εντελώς εξωφρενικό και ανεύθυνο! 
Η εξυγίανση του ΟΣΕ και οι μετατάξεις δεν αναβαθμίζουν την εταιρεία, ούτε τα δρομολόγια της που έχουν αφήσει το νομό Σερρών φτωχότερο σε επικοινωνία με την υπόλοιπη Ελλάδα. Και ας έλεγαν κάποτε οι σημερινοί κυβερνητικοί ότι θα πρέπει να αναβαθμιστούν σιδηροδρομικοί σταθμοί  του νομού και να αυξηθούν τα δρομολόγια, και ας έλεγαν κάποτε οι κύριοι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, που σήμερα σφίγγουν με την υπογραφή τους τη μέγγενη του δήθεν οικονομικού συμμαζέματος στο  λαιμό του Σερραίου  πολίτη, μ’ αυτόν του κάθε Έλληνα, ότι θα ήθελαν να δουν την Ελλάδα ως κέντρο της Βαλκανικής και κοιτίδα τουρισμού και πολιτισμού στη Μεσόγειο.
Ωραία μεγάλα λόγια πολιτικών ανδρών που σήμερα σιωπούν μπροστά στο έγκλημα που διαπράττεται με το «κόψιμο» των δρομολογίων από τις Σέρρες και την αδιαφορία στο όνομα του «νοικοκυρέματος» του ΟΣΕ .
Ο Νομός Σερρών θέλει, απαιτεί να επικοινωνεί με κάθε μέσο με τον υπόλοιπο κόσμο, με την υπόλοιπη Ελλάδα. Ο Νομός Σερρών έχει κουραστεί. Ο νομός Σερρών αναζητά έργα που θα τον βγάλουν από την απομόνωση και το αδιέξοδο, είτε υπάρχει, είτε δεν υπάρχει οικονομική ύφεση, με ή χωρίς ΔΝΤ και ΕΚΤ.
Μετά τα αγροτικά, τις «ελληνοποιήσεις», τους μισοκατασκευασμένους δρόμους προς Θεσσαλονίκη και θάλασσα, έρχεται τώρα και η εγκατάλειψη του σιδηροδρομικού δικτύου.
Περιμένουμε να δούμε αντιδράσεις από το εργατικό κέντρο Σερρών, από τα πρωτοβάθμια σωματεία, από τους πολιτικούς και μη, από τους φορείς των πόλεων, των κωμοπόλεων και των χωριών.

81η Επέτειος Μνήμης του Ολοκαυτώματος

  Ήταν  17 Οκτωβρίου του 1941, όταν κάτοικοι των Άνω και Κάτω Κερδυλλίων στην περιοχή των Σερρών έπεφταν νεκροί από τις σφαίρες των Γερμανών...