Πέμπτη 3 Μαρτίου 2011

Συστηματική Υποβάθμιση των Σιδηροδρομικών Συγκοινωνιών στο Ν. Σερρών

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ                   Σέρρες, 15 Ιανουαρίου 2008
ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΣΕΡΡΩΝ
ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟΥ
ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ.


Ε Ι Σ Η Γ Η Σ Η

Tων Νομαρχιακών Συμβούλων: κ. Θεμιστοκλέους Σοφοκλή και κ. Μασλαρινού Αθανάσιου.

ΠΡΟΣ:
Τον κ. Νομάρχη, τον Πρόεδρο και τα μέλη του Νομαρχιακού Συμβουλίου.


Με θέμα: Συστηματική Υποβάθμιση των Σιδηροδρομικών Συγκοινωνιών στο Ν. Σερρών.

      Σε εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 13 του Ν. 2218/94,  του κανονισμού Λειτουργίας του Νομαρχιακού Συμβουλίου, καθώς και της πρότασης που κατατέθηκε από τον Πρόεδρο κ. Μπαλαξή Δημήτριο προς το κ. Μασλαρινό Αθανάσιο στη  συνεδρίαση του σώματος κατά το μήνα Δεκέμβριο του έτους 2007 για γραπτή εισήγηση του θέματος : «Συστηματική υποβάθμιση των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών στο Νομό Σερρών» έχω να εισηγηθώ από κοινού με το κ. Μασλαρινό Αθανάσιο τα εξής:
     Μετά από διερεύνηση του θέματος και στοιχεία που συγκεντρώθηκαν  από πολίτες που μετακινούνται και κάνουν χρήση ευρέως του σιδηροδρομικού μέσου, από επικοινωνίες με μέσα μαζικής ενημέρωσης του Νομού Σερρών αλλά και από την ίδια την υπηρεσία του ΟΣΕ, παρατηρείται μια υποβάθμιση των συγκοινωνιακών επικοινωνιών του ΟΣΕ  που έχει ιδιαίτερα δυσάρεστες επιπτώσεις, κυρίως σε μετακινούμενους καθημερινά εργαζομένους του Ν. Σερρών. Η υποβάθμιση αυτή προκύπτει από τους παρακάτω λόγους:
1.      Δημιουργείται υποβάθμιση Υπηρεσιών ιδιαίτερα μετά την εξαγγελία του χειμερινού προγράμματος του Δεκεμβρίου 2007 του ΟΣΕ.
2.      Καταργήθηκαν οι αμαξοστοιχίες IC 90 και IC 93. Αυτό σημαίνει ότι καταργήθηκε η πρωινή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις πόλεις Σέρρες, Δράμα, Ξάνθη, Κομοτηνή και Αλεξανδρούπολη.
3.      Καταργήθηκε η κλινάμαξα από τις αμαξοστοιχίες 604 και 605. Αυτό σημαίνει ότι ουσιαστικά καταργήθηκε η νυκτερινή σύνδεση Αθήνας – Σβίλενγκραντ που διέρχεται και από τις Σέρρες.
4.      Καταργήθηκαν τα βαγόνια των αμαξοστοιχιών IC και αντικαταστάθηκαν τα τύπου λεωφορείου με τύπου κουπέ, που είναι ιδιαίτερα στενάχωρα για τους επιβάτες και για τα οποία υπάρχει επιπλέον η φήμη ότι είναι κατασκευασμένα από αμίαντο.
5.      Υπάρχει συστηματική καθυστέρηση των δρομολογίων IC 70   και  IC 71 η οποία φθάνει μέχρι και μια ώρα στη διαδρομή Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης που περνά από τις Σέρρες.
6.      Δεν υπάρχει ειδική έκπτωση των επιβατών των Σερρών αλλά και γενικότερα για την αγορά 
Εισιτηρίων με χρόνο προαγοράς και ειδική πολιτική για εργαζομένους που κάνουν αυτή τη διαδρομή σε καθημερινή βάση, πλην των εισιτηρίων μετ΄ επιστροφής.
7.      Πρέπει να διαφανεί η πρόθεση σχεδιασμού της μελλοντικής αναδιοργάνωσης της γραμμής Θεσσαλονίκης  - Σερρών  - Αλεξανδρούπολης- Ορεστιάδας με διπλή γραμμή.
8.      Με διπλή γραμμή να γίνει και σιδηροδρομική σύνδεση Σερρών-Βουλγαρίας.
9.      Αναβάθμιση όλων των σταθμών-στάσεων του ΟΣΕ στο Νομό με μεγαλύτερη πυκνότητα δρομολογίων.
10.  Είναι περιττό να αναφέρουμε την υποχρεωτική προγραμματική δέσμευση κατά τον επιχειρησιακό σχεδιασμό του ΟΣΕ περιόδου 2007-2013 ούτως ώστε, να συνδεθεί ο νομός Σερρών με αυτόν της Θεσσαλονίκης με προαστιακού τύπου απ΄ ευθείας σύνδεση.
11.  Παραχώρηση της εγκαταλελειμμένης ακίνητης περιουσίας στην τοπική αυτοδιοίκηση, αφού πολλά ακίνητα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ποικιλοτρόπως από τις τοπικές κοινωνίες. 

      Σύμφωνα με τα ανωτέρω διαλαμβανόμενα και επειδή α) οι προγραμματικές ρυθμίσεις του οργανισμού επηρεάζουν την κοινωνική και οικονομική ζωή των πολιτών και εργαζομένων καταλαμβάνοντας τους εξ απήνης, έχουν επιπτώσεις και στην τόνωση της επιχειρηματικότητας και της ανάπτυξης του Νομού Σερρών γενικότερα. β) Εν όψει του γεγονότος ότι βρισκόμαστε στον σχεδιασμό και με εντάξεις έργων του Α΄ ΕΣΠΑ της 4ης προγραμματικής περιόδου 2007-2013 και ειδικότερα στον άξονα προτεραιότητας που αναφέρεται στις Υποδομές και Υπηρεσίες προσπελασιμότητας του ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας.
     Παρακαλούμε κατόπιν ομόφωνης απόφασης του Ν. Σ. Σερρών, να συνταχθεί και να αποσταλεί ψήφισμα εκ μέρους του κ. Νομάρχη  
α)προς τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών,
β)προς την Διοίκηση του ΟΣΕ
υπό μορφή ερωτημάτων για άμεσες και αποτελεσματικές ενέργειες που θα πρέπει να αναληφθούν εκ μέρους τους, προκειμένου οι σιδηροδρομικές συγκοινωνίες και μεταφορές για το Νομό Σερρών να γίνουν λειτουργικές και παραγωγικές και για τους Σερραίους πολίτες αλλά και για όλη την Νοτιοανατολική περιοχή των Βαλκανίων και της Ευρωπαϊκής  ΄Ένωσης.
                        
                                                             Οι Νομαρχιακοί Σύμβουλοι.


                                                                    Σοφοκλής Θεμιστοκλέους

                                                                    Αθανάσιος Μασλαρινός.