Παρασκευή 23 Μαρτίου 2012

«Λουκέτο» στα ΚΤΕΟ βάζει η Τρόικα

Του Καγιογλίδη Παναγιώτη  


Αθανάσιος Μασλαρινός: «Απειλείται και το ΚΤΕΟ Σερρών το οποίο ανήκει στα τρία καλύτερα της χώρας».
Πονοκέφαλος για το Υπουργείο μεταφορών τα εκατοντάδες οχήματα τα οποία κυκλοφορούν χωρίς να έχουν περάσει ΚΤΕΟ


Αντιμέτωπα με το λουκέτο βρίσκονται τα συνολικά 59 ΚΤΕΟ, καθώς ο Υπουργός Μεταφορών Μάκης Βορίδης αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να μη δοθεί νέα παράταση στη λειτουργία τους μετά τον Ιούνιο, που λήγει η προθεσμία για την υποχρεωτική πιστοποίησή τους. Η αναστολή λειτουργίας των ΚΤΕΟ εντάσσεται στο πλαίσιο της σμίκρυνσης του Δημόσιου τομέα που προβλέπεται από το Μνημόνιο1 παρά την αποδοτικότητα και τις φθηνές υπηρεσίες που προσφέρουν.
Η είδηση έχει προκαλέσει την έντονη ανησυχία των εργαζομένων στα ΚΤΕΟ, καθώς ο κ. Βορίδης δεν έχει ακόμα απαντήσει σχετικά με το μέλλον τους, με τα σενάριο των απολύσεων να θεωρείται πιθανό.

Όπως είναι φυσικό κοντά στην προοπτική του λουκέτου βρίσκεται και το Σερραϊκό ΚΤΕΟ. Σύμφωνα με τον αρμόδιο Περιφερειακό Σύμβουλο κ. Αθανάσιο Μασλαρινό να μας δηλώνει: «Πράγματι προβλέπεται η κατάργηση των ΚΤΕΟ από το Μνημόνιο 1 στο πλαίσιο της σμίκρυνσης του Δημοσίου. Μας ειδοποιήσανε πως είναι πολύ πιθανό να μην πραγματοποιηθεί η διαδικασία ανανέωσης της πιστοποίησης που θα πραγματοποιηθεί τον ερχόμενο Ιούλιο. Από την πλευρά μας έχουμε εκκινήσει όλες εκείνες τις διαδικασίες για να ανανεώσουμε την πιστοποίηση και θα δούμε στη συνέχεια τι θα γίνει. Έχω μιλήσει με τον Υπουργό τον κ. Βορίδη και ο ίδιος μου είπε πως θα ήταν καλό να διατηρηθούν τα ΚΤΕΟ, ενώ πιο πριν ο προκάτοχος του ο κ. Ρέππας μας είχε πει πως η λειτουργία τους μπορεί να συνεχιστεί άτυπα».

Από την άλλη σημαντικό είναι το έδαφος τα οποία έχουν κερδίσει τα ΙΚΤΕΟ τα οποία αριθμούν 130 σε όλη τη χώρα και φαίνεται ότι κερδίζουν τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, παρά το γεγονός πως είναι λίγο ακριβότερα. Ωστόσο σύμφωνα με τον κ. Μασλαρινό στις Σέρρες το Δημόσιο ΚΤΕΟ συνεχίζει να προτιμείται από τους Σερραίους οδηγούς: «Έχουμε ένα από τα ποιοτικότερα ΚΤΕΟ. Το μηχανουργικό του πρόγραμμα το οποίο μας προσφέρθηκε δωρεάν είναι μέσα στα τρία καλύτερα της Χώρας. Παρά την ύπαρξη των ΙΚΤΕΟ το αντίστοιχο δημόσιο συνεχίζει να προτιμάται από τους Σερραίους, καθώς είναι φθηνότερο κατά 10 ευρώ με τον κύκλο εργασιών να αγγίζει ετησίως τα 320.000 ευρώ».

Πάντως, το πρόβλημα των ανέλεγκτων αυτοκινήτων συνεχίζει να προβληματίζει το υπουργείο, καθώς σύμφωνα με εκτιμήσεις ένα στα τρία αυτοκίνητα δεν έχει περάσει από τον τεχνικό έλεγχο και το φαινόμενο αυτό παίρνει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις το τελευταίο διάστημα λόγω της οικονομικής κρίσης.

Συγκεκριμένα, υπολογίζεται ότι από το σύνολο των 7,9 εκατομμυρίων αυτοκινήτων, που φαίνονται καταχωρημένα στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Μεταφορών, τα 2,5 εκατομμύρια δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ απολεσθέντα έσοδα για το δημόσιο.