Τρίτη 5 Ιουνίου 2018

Όχι άλλα διόδια στο νομό Σερρών



Σύσκεψη για τα διόδια μετά από πρωτοβουλία του προέδρου του Επιμελητηρίου Σερρών, Χρήστου Μέγκλα-Τι αποφάσισαν οι φορείς

 Όχι άλλα διόδια εντός του Νομού Σερρών, Ναι στην αναλογικότητα, Ναι σε συλλαλητήριο


 Όχι άλλα διόδια εντός του Νομού Σερρών, στο ήδη υπάρχον να υπάρχει αναλογικότητα και σε σύντομο χρονικό διάστημα  να πραγματοποιηθεί συλλαλητήριο για το θέμα των διοδίων αποφάσισαν οι φορείς που συμμετείχαν στην σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε μετά από πρωτοβουλία του προέδρου του Επιμελητηρίου Σερρών, Χρήστου Μέγκλα, με θέμα «Νέοι Σταθμοί Διοδίων στο Ν. Σερρών», το πρωί του Σαββάτου,2 Ιουνίου 2018, στην αίθουσα « Ερμής» του ΕΒΕΣ .
O πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Χρήστος Μέγκλας, παίρνοντας το λόγο  αφού παρουσίασε στοιχεία της κοινωνικοοικονομικής κατάστασης του Ν. Σερρών, έκανε αναφορά στις παρεμβάσεις του Επιμελητηρίου με τις τρεις επιστολές για το θέμα προς τον αρμόδιο Υπουργό, Χρήστου Σπίρτζη, επί των οποίων, όπως είπε, δεν υπήρξε απάντηση από το Υπουργείο. Έδειξε χάρτες με τη χωροθέτηση των διοδίων βάσει των Κ.Υ.Α., καθώς και στοιχεία για τα εκτιμώμενα τέλη των διοδίων και ανέλυσε την εκτιμώμενη από το Επιμελητήριο εκροή χρημάτων από το Ν. Σερρών. Ανέπτυξε τη θέση του Επιμελητηρίου, τονίζοντας  ότι η επιβάρυνση που έρχεται από τα νέα διόδια στο Ν. Σερρών είναι άδικη για την οικονομία του Νομού, η οποία δεν μπορεί να επιβαρυνθεί περαιτέρω, λόγω του χαμηλού ΑΕΠ, σε αντίθεση με αυτό που θα ήθελε ο επιχειρηματικός – και όχι μόνον – κόσμος, δηλαδή να υπάρχουν τρόποι για αύξηση του ΑΕΠ και συγκράτηση του πληθυσμού και ειδικά των νέων. Ανέφερε ότι είναι άδικο να πληρώνεται ένα τίμημα για τη χρήση του δρόμου, που κατά 50% φιλοξενεί και εξυπηρετεί ξένους με αυξανόμενο αριθμό, οι οποίοι εισέρχονται στη χώρα ή για τουριστικούς ή για εμπορικούς σκοπούς, από τη στιγμή μάλιστα που ο δρόμος είναι  μονόδρομος για τους μετακινούμενους, χωρίς να υπάρχει παράπλευρη οδός, που θα μπορούσε να τη χρησιμοποιήσει κάποιος κάτοικος του Ν. Σερρών ‘ και βέβαια ούτε υπάρχει σιδηρόδρομος ώστε σε μικρό χρονικό διάστημα να γίνεται μετακίνηση και μεταφορά προς και από τη Θεσσαλονίκη. Επίσης είπε ότι επειδή είμαστε στην ίδια Περιφέρεια με τη Θεσσαλονίκη χρησιμοποιούμε τα Νοσοκομεία, το Λιμάνι, και πάρα πολλά από όσα αυτή διαθέτει ως το κέντρο της Περιφέρειάς μας.
Η εκτίμηση του Επιμελητηρίου είναι ότι πρέπει να δοθούν κίνητρα στο Ν. Σερρών και όχι να επιβαρύνεται με αυξημένα χιλιόμετρα και τιμήματα πληρωμής διοδίων. Επίσης, κατά τη γνώμη του Επιμελητηρίου είναι άμεση ανάγκη, σύμφωνα με μετρήσεις που έγιναν από το Επιμελητήριο να εξαιρεθούν οι πολίτες και οι επιχειρήσεις από την καταβολή του τέλους διοδίων σε όλο το μήκος των αξόνων από τις Σέρρες προς τη Θεσσαλονίκη, φυσικά να γίνει παράλληλη οδός για δυνατότητα επιλογής, και πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα το ζήτημα, διότι η εκτίμηση του Επιμελητηρίου είναι ότι τουλάχιστον 2000 εργαζόμενοι που μετακινούνται από Σέρρες προς Θεσσαλονίκη θα απολυθούν, διότι θα αδυνατούν οι σερραϊκές επιχειρήσεις να πληρώνουν τα διόδια αυτά για τα αυτοκίνητά τους και να πηγαίνουν με αυξημένο κόστος στη Θεσσαλονίκη ‘ θα προσληφθούν εργαζόμενοι από εταιρείες της Θεσσαλονίκης αντί αυτών που πηγαίνουν καθημερινά από Σέρρες. Επίσης τα συνεργεία αυτοκινήτων θα χάσουν αρκετά χρήματα, θα αυξηθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό το κόστος των εμπορευμάτων, αφού αυξάνονται οι μεταφορές, και θα χαθούν πωλήσεις από τις σερραϊκές επιχειρήσεις, από τις οποίες πολλές θα κλείσουν, σε συνέχεια των 8000 επιχειρήσεων που έχουν ήδη κλείσει τα τελευταία χρόνια.
Συνεχίζοντας ο κ. Μέγκλας τόνισε ο Νομός Σερρών που υπολείπεται κατά 1,2 δις ευρώ το χρόνο από το μέσο όρο των νομών της Ελλάδας όσον αφορά το ΑΕΠ δεν μπορεί να μην παίρνει τίποτα από την διέλευση του φυσικού αερίου, ούτε από τα υπάρχοντα διόδια για τους ξένους, οι οποίοι διέρχονται το νομό.
Τέλος ο κ. Μέγκλας υποστήριξε ότι η ετήσια εκτιμώμενη εκροή χρημάτων από το Ν. Σερρών με την δημιουργία των νέων διοδίων θα είναι περί τα 50 εκατομμύρια ευρώ .  
«Για όλους αυτούς τους λόγους το Επιμελητήριο προτείνει να μην γίνουν άλλα διόδια, και να αποδίδονται έσοδα στο Νομό Σερρών από τη διέλευση ξένων οχημάτων από τα υπάρχοντα διόδια» κατέληξε ο κ. Μέγκλας.
Τοποθετήσεις επί του θέματος έγιναν από τους Βουλευτές  Σερρών Φωτεινή Αραμπατζή και Αναστάση Μεγαλομύστακα, από τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολο  Τζιτζικώστα και διαβάστηκαν επιστολές των Βουλευτών Κώστα Καραμανλή και Μιχάλη Τζελέπη. Τοποθετήθηκαν επίσης οι εκπρόσωποι της Υφυπουργού Εσωτερικών (Μακεδονίας – Θράκης) Δαμιανός Δουράκης και της Βουλευτή Αφροδίτης Σταμπουλή,  Θένια Χαλαμπίδου. Τις θέσεις τους εξέφρασαν οι Δήμαρχοι που συμμετείχαν στην σύσκεψη , Βισαλτίας Αγνή Δουβίτσα , Εμμανουήλ Παππά Δημήτρης Νότας και Σιντικής Φώτης Δομουχτσίδης, καθώς και ο Αντιδήμαρχος Σερρών, Ηλίας Γκότσης, και οι Αντιδήμαρχοι Ηράκλειας, Στάθης Πασχαλιάς και Νέας Ζίχνης Α. Βουβούσης.  Το λόγο πήραν και εξέφρασαν τις απόψεις τους οι εκπρόσωποι των επιστημονικών Συλλόγων, όπως ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Σερρών, Παναγιώτης Καρίπογλου, καθώς και των συνδικαλιστικών φορέων και των παραγωγικών τάξεων όπως ο πρόεδρος του Εργατικού κέντρου Σερρών, Αλκης Απιδόπουλος, η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Σερρών , Κυριακή Μηλίγκα, ο πρώην νομάρχης και επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Σερρών, Στέφανος Φωτιάδης καθώς και ο δικηγόρος Γιάννης  Γιάντσιος εκ μέρους της Συντονιστικής Επιτροπής Σερρών για τα διόδια
Στη σύσκεψη παρέστησαν επίσης εκπρόσωπος του μητροπολίτη Σερρών και Νιγρίτης, ο αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Σερρών, Ιωάννης Μωυσιάδης,  ο πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου ΠΚΜ, Παναγιώτης Σπυρόπουλος , ο περιφερειακός σύμβουλος Σερρών Αθανάσιος Μασλαρινός , ο πρόεδρος του Φαρμακευτικού Συλλόγου Σερρών Αναστάσης Ρόντσης, ο πρόεδρος της Συνεταιριστικής Τράπεζας Σερρών, Αλέξανδρος Χατζηδημητρίου, εκπρόσωποι των ΜΜΕ, ενώ επιστολή έστειλε και ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, Θ. Μαρκόπουλος.
Κατά τη συζήτηση δεν έλειψαν οι εντάσεις.  Με την άποψη του Επιμελητηρίου να μην γίνουν άλλα διόδια, συμφώνησαν στην πλειοψηφία οι συμμετέχοντες.
«Αυτό το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών συνιστά ταφόπλακα αναπτυξιακή γα την Κεντρική Μακεδονία. Η Περιφέρεια  με τις περισσότερες εξαγωγές αγροτικών προϊόντων στην χώρα, η περιφέρεια στην οποία εκτελείται το 70%της μεταφορικής δραστηριότητας σε όλη την χώρα , η Περιφέρεια που εδώ και τρία χρόνια είναι χάρη στις προσπάθειες όλων μας ,πρώτη στις αφίξεις τουριστών αλλά και η Περιφέρεια που έχει πληγεί από την κρίση δεν μπορεί να δεχθεί νέα διόδια τα οποία θα δημιουργήσουν προβλήματα .Αυτό που συμφωνήσαμε είναι μια δέσμη προτάσεων όπου θα κινηθούμε οι φορείς ώστε να δώσουμε στο Υπουργείο να καταλάβει  και στην Εγνατία Οδό να αλλάξουν τον σχεδιασμό τους για την δημιουργία τόσων διοδίων» δήλωσε ο κ. Τζιτζικώστας.
«Δυστυχώς βλέπουμε για μια άλλη φορά  η κυβέρνηση ότι παρά τα μεγαλόπνοα σχέδια  και πλάνα που είχε προσπαθεί να δώσει μια λάθος λύση σε ένα πρόβλημα. Προσπαθεί να στήσει ένα κοινωνικό κράτος, ωστόσο βλέπουμε τα 18 διόδια να γίνονται  38 και δεν ξέρουμε πόσα θα γίνουν σε λίγο καιρό. Αυτό που μας ενοχλεί είναι ότι δεν έχουμε ανταποδοτικότητα . Εμείς θα είμαστε δίπλα σε όσους κινητοποιηθούν για την αλλαγή αυτής της υπάρχουσας κατάστασης καθώς δεν μπορούμε να αφήνουμε υπόνοιες ότι και μεις είμαστε συμμέτοχοι σε αυτό ,Είμαστε υπέρ της κινητοποίησης όλων των Σερραίων ώστε να αλλάξουμε αυτό που θέλουν να συμβεί» τόνισε ο κ. Μεγαλομύστακας .
«Η συνάντηση είχε μεγάλη επιτυχία καθώς ήρθαν οι περισσότεροι φορείς που καλέστηκαν, Το ζητούμενο είναι να μην γίνουν διόδια στο νομό Σερρών. Εμείς θέλουμε να γίνονται επενδύσεις στο νομό ,και να παίρνουμε το αντίτιμο το οποίο να επενδύεται και να δημιουργούνται θέσεις εργασίας. Πιστεύω ότι οι πολιτικοί να καταλάβουν ότι έχουμε δίκιο και ν α είναι δίκαιοι στις αποφάσεις τους  και να μην παίρνουν ευκαιριακές μόνο αποφάσεις με σκοπό την είσπραξη χρημάτων τα οποία θα αποδοθούν προς αυτούς που μας δανείζουν» δήλωσε ο κ. Μέγκλας.
«Οι Σερραίοι πολίτες πρέπει ν α καταλάβουν ότι το κόστος των διοδίων που έχει προγραμματίσει να φέρει  η κυβέρνηση ,προσωπικά γι α μένα, είναι παράνομη και παράτυπη. Εμείς θα συνεχίσουμε να αποτρέψουμε τον σχεδιασμό των διοδίων. Σύμφωνα με αυτά που προγραμματίζει η κυβέρνηση ο Σερραίος που θα κατεβαίνει στην Θεσσαλονίκη  θα πληρώνει 10 ευρώ διόδια » ανέφερε ο κ. Απιδόπουλος.
Δήμητρα Μετόκη
Πηγή : e-simerini.com, centertv